KINESIOLOGI

Kinesiologi betyder "læren om bevægelse" og bygger blandt andet på kinesernes viden om meridianer og akupunkturpunkter.
Meridianer er energibaner, der sender energi rundt i kroppen. Hver af de 14 meridianer er knyttet til et organ.
Kinesiologien opstod i USA i 1960´erne som en holistisk behandlingsform, hvor man arbejder med muskelsystemet. Det var kiropraktorer der fandt sammenhængen mellem muskler og organer.
Blokeres energi-strømmen, kommer der for maget energi nogle steder og for lidt andre steder, hvilket giver ubehag eller smerte. En afbalancering hjælper med til at fjerne energiblokeringen og dermed årsagen.

MENNESKET ER EN HELHED

Derfor vil man ofte i en kinesiologisk afbalancering arbejde med de kemiske, psykiske og fysiske aspekter af livet, forstået på den måde at ved enhver korrektion testes og afbalanceres fx akupunkturpunkter, kosttilskud og en relevant følelse.

Vi mener, at mennesket blev skabt til at leve uden smerte. Smerte er et signal fra kroppen, der skal fortælle os, at der er noget galt. Når "fejlen" rettes, vil kroppen helbrede sig selv.

Kinesiologi er ikke symptom behandling, men tager sig af årsagen til symptomerne.

HVAD KAN KINESIOLOGIEN GØRE FOR DIG

Kan afdække hvor i din dagligdag du mister energi.
Kan finde bevidste / ubevidste negative tankemønstre.
Kan hjælpe dig til at nå ønskede mål.
Kan hjælpe dig til en bedre fordøjelse.
Kan hjælpe dig til en øget indlæring.
Kan hjælpe dig til bedre at kunne klare stress i hverdagen.
Kan hjælpe dig til at bearbejde sorg.
Kan hjælpe dig til at finde din optimale kost